Ota lihaskuntoharjoittelu osaksi kuntoiluasi!

Tervehdys kuntoilija/kuntoilun vasta-alkaja!

Ethän laiminlyö lihaskuntoasi ja jätä lihaskunto- eli voimaharjoittelua tekemättä! Kaikkien ei missään nimessä tarvitse olla kehonrakentajia/fitnesspimuja, ei edes lähelle sitä, mutta hyvällä lihaskunnolla on merkittävä rooli terveyteen ja hyvinvointiin.

Lihaskuntoharjoittelu on loistava keino ehkäistä tuki- ja liikuntaelimistömme vaivoja, kuten esim. selän, niska-hartiaseudun ja isojen nivelten kiputiloja. Vahva lihaksisto tukee selkärankaa sekä niveliä ja auttaa palauttamaan vartalon ryhdin paremmmaksi. Hyvässä ryhdissä nivelet pääsevät liikkumaan oikein ja kivuttomasti.

Painonpudotuksessa ja -hallinnassa lihaskuntoharjoittelulla ja oikeanlaisella ruokavaliolla voidaan ehkäistä voiman kannalta tärkeän lihasmassan ”hävikkiä”, jota yleensä tapahtuu, jos painoa pudotetaan pelkällä ruokavaliolla ja/tai kestävyystyyppisellä liikunnalla.

Lihasvoima alkaa heikentyä iän myötä ja erityisen tärkeää lihaskuntoharjoittelu on meille yli 30-vuotiaille, koska ikääntymisen vuoksi lihasmassa alkaa vähentyä 30 ikävuoden jälkeen siten, että 50 ikävuoteen mennessä se on vähentynyt n. 10% ja 70 ikävuoteen mennessä jo n. 40%. Tätä lihasmassan ja -voimien vähentymistä voidaan ehkäistä/hidastaa lihaskuntoharjoittelulla ja näin vähentää huonosta lihaskunnosta johtuvia ongelmia, kuten kävelyn hidastumista, tasapainovaikeuksia sekä kaatumisia. Toisin sanoen hyvä lihaskunto pitää meidät toimintakykyisinä ikääntyessämme. Ja lihasvoimien kohentuminen ei ole iästä kiinni. Tutkimusten mukaan lihasvoimien lisääntyminen on täysin mahdollista jopa yli 90-vuotiailla!

Tehokas ja turvallinen lihaskuntoharjoittelu kohentaa myös hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa ja kun arkeen yhdistetään sopivasti lihaskuntoharjoittelua sekä muuta liikuntaa, ollaan terveyden ja hyvinvoinnin kannalta erittäin hyvällä tiellä.

Fysiovalmennus Fortiksessa voit toteuttaa lihaskuntoharjoittelua turvallisesti ja tehokkaasti yhdessä PhysioTrainerin kanssa. Fortiksen personal training studio on loistava paikka lihaskuntoharjoitteluun, koska saat harjoitella yksityisesti ja ohjatusti ilman ruuhkia ja tuijottavia silmäpareja. Voit siis olla täysin oma itsesi ja keskittyä täysillä harjoitteluun sekä ohjaukseen. Jo muutamalla valmennuskerralla opit harjoittelemaan oikein ja sinulle voidaan räätälöidä yksilöllinen harjoitusohjelma, jota noudattamalla kehität lihaskuntoasi monipuolisesti. Mikäli kuntosalille meno kauhistuttaa niin lihaskuntoharjoittelua voi tehdä tehokkaasti myös kotona ja harjoitusohjelma voidaan laatia myös kotioloihin. Tosin Fortiksessa saadun opastuksen jälkeen omaat hyvät tiedot ja taidot kuntosaliharjoittelusta ja näin kuntosalin kynnys on paljon matalampi kuin aikaisemmin.

Ota yhteyttä joko soittamalla 041 547 4777, sähköpostilla info@fysiovalmennus.fi tai täyttämällä ja lähettämällä lomake, jonka löydät klikkaamalla tästä. Sovitaan aika ilmaiseen alkukartoitustapaamiseen, jossa käydään läpi toiveesi ja tavoitteesi.

Tutustu kaikkiin Fysiovalmennus Fortiksen palveluihin klikkaamalla tästä.

Fortiksen hinnaston löydät täältä.